infrastrukturministern! Eller nåt sånt.

bildkälla: Almighty Google

Idag tänkte jag, Frida och Angelica (dagens bästa två!) fika i godan ro på Saga. Fantastisk idé, tyckte vi. Och det hade det väl varit om inte det hade varit något slags ståhej som gick ut på att man fick träffa en politiker och prata lite med personen. Jättekul! tyckte kommunen (eller vilka det nu var). Det var inte vilken politiker som helst heller, utan en minister. Infrastrukturministern för att vara mer exakt.

Okej, handen på hjärtat nu, hur många vet vad våran infrastrukturminister heter? Nej, precis. Och vad beror det på? Jo, att hon är regeringens största doldis. (Åsa Torstensson heter hon förövrigt)

Tänk efter. Hon syns i stort sett aldrig i media. Inte ens nu, när det är otroligt mycket problem på järnvägar, vägar osv. (med infrastrukturen alltså. Det hon borde ha koll på) så har hon gjort några större uttalanden. Hon är helt enkelt sjukt osynlig i mediasammanhang!

Citat från Åsa Torstensson:
"Det är fritt fram att ställa frågor sen. Och jag antar att ni har fler frågor än varför tågen inte går i södra Sverige"
Ja, Åsa, jag har en fråga: Hur tog du dig till Strömsund idag? Åkte tåg?

Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0