Can I play with madness?



Give me the strenght to hold my head up
Spit back in their face
Don't need no key to unlock this door
Gonna break down the walls
Break out of this bad place

Idag lyssnar jag på: CAN I PLAY WITH MADNESS - IRON MAIDEN

Jag började min onsdag med ett besök hos vår eminenta studievägledare. Jag har länge våndats över det faktum att jag har för mycket poäng i min studieplan, och nu var jag helt enkelt där för att reda ut det hela. Det gick hyfsat.

Det jag vill komma fram till är att vi har ett helt värdelöst system när det gäller just de här poängen i studieplanen. För att kunna ta studenten med ett fullständigt betyg måste man ha precis 2500 poäng. Varken mer eller mindre. Det här innebär ju då såklart att de som vill läsa många kurser på sätt och vis straffas för det här, eftersom de måste räkna bort kurser.

Jag är ambitiös, det är ingen hemlighet. Jag gillar skolan. Men, nu när jag vill lära mig mer, läsa kurser som ger mig mer behörighet och meritpoäng så får inte jag det. För då har jag för mycket poäng i min kursplan. Istället måste jag ansöka om att få läsa utökat program och på så vis räknas då de kurser som jag väljer som utökade inte på samma sätt som de andra, trots att jag läst dem.

Är det bara jag som hör hur idiotiskt det här låter?

Nån Smart-ass på Skolverket hade väl komplex för sin skoltid då inte denne var så bra i skolan och tyckte att därför skulle de som faktiskt ville lära sig något inte få göra det. Vi kan kalla denne person för Berndt-Åke. Tack käre Berndt-Åke, säger jag bara. Tack.

Kommentarer
Postat av: Kristel

Nu ska man ju inte klanka ner på andras klädstilar, men det ser ju lite onaskeligt ut :P "onaskeligt" ..mitt ordförråd vill inte sammarbeta. För sent på dygnet :P



Gör du? =D tack.. eller vad man nu säger :P haha! Visste inte att du hade en blogg! =O Nu fick du en extra läsare iaf =D

2010-01-27 @ 21:32:49
URL: http://kristeltorgrimsson.blogg.se/
Postat av: emmy

Men nej, hade det varit så att man kunnat få hur hög poäng som helst hade ju inte sånna som jag haft någon chans i världen att komma in på högskolor mot dig och andra som är.. BRA på att plugga! Då är det ju inte nog med höga betyg, nej då ska man ha många, många mer ämnen också. Vilken press!



Fast jag håller med om att dom kunnat göra ett undantag endast för dig. Du får mer än gärna stå först i kön på skolorna du vill gå. Men det är bara för att det är du! :)

2010-01-27 @ 23:39:45
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0