Little girls from Sweden dream of silver screen quotations

Jag har lagt märke till på min besöksstatistik att min blogg är ungefär lika välbesökt som kommunen jag bor i. Detta fick mig att jämföra min egen blogg med såna som får massvis, MASSVIS av besökare varje dag, och jag kom fram till att min blogg skiljer sig från dessa på vissa stående punkter. Jag gjorde en lista.

1: Det händer att jag skriver om saker i min blogg som någon annan än jag själv faktiskt bryr sig om.

2: Jag uppdaterar inte min blogg 32 gånger om dagen och skriver meningsfulla inlägg, som dessutom ofta tenderar att innehålla samma sak, i stil med: "Nu har jag just kommit hem, ska snart hoppa in i duschen, sen blir det utgång!"-15:25, ""Nej, nu hoppar jag in i duschen, sen blir det utgång!" - 15:28, "Har nyss duschat, nu gör mig klar och sen är det utgång!"-15:51.

3: Jag lägger inte in mobilbilder på "Dagens outfit" tagna framför spegeln varje morgon och skriver under vart jag köpt mina svarta leggins, vita linne och grå tunika som jag lika gärna hade kunnat köpa på varje affär, och lägger inte heller till vad de kostade och i vilken storlek de är.

4: Jag lägger inte ut bilder där jag själv putar med läpparna och trycker upp brösten i slutet av varje inlägg. Tagna med mobilkamera, of course.

5: Jag särskriver inte. Jag kan stava för det mesta också. Och jag vet vad det där man lärde sig i lågstadiet med punkt och stor bokstav i början på en mening betyder. Jag behärskar även så komplicerade saker som komman, utropstecken och frågetecken på rätt ställe.

6: Jag använder inte överdrivet många smileysar och uttryck jag stavar fel med flit. Och jag särskriver inte ord.

7: Om jag har vart ute på byn och köpt något (ett nytt klädesplagg, nytt smink, nytt toalettpapper, freaking vad som helst) så känner jag inte ett särskilt stort behov att fota det inköpta (med min mobilkamera) och lägga upp på bloggen.

8: Jag vet att det finns ett mellanting mellan att börja på nytt stycke efter varje mening och att inte dela upp i stycken alls.

9: Min blogg är inte rosa och headern är inte en bild på mig själv i dålig upplösning.

10: Jag särskriver inte. Eller hade jag nämnt det redan?


Kommentarer
Postat av: Frida

Borde jag känna mig träffad? xD

2010-01-31 @ 21:39:36
URL: http://nawie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0