paying anything to roll the dice, just one more time

Jag har blivit utmanad! Sånt händer inte ofta ska ni veta. Men Emmy tänker på mig minsann! Alltså, här har ni 15 sanningar/hemligheter om mig:

1: Jag har inga stora drömmar. Jag vill gifta mig med en kille som kan laga avlopp så jag slipper, skaffa barn som får traggla Björnen Sover på kommunala musikskolan och spela knattefotboll, flytta till ett litet rött hus med vita knutar i Norrlands inland, ha en hund och en röd volvo och jobba som lärare på närmaste gymnasieskola. Typ. Jag behöver inte en massa glammigt och spektakulärt. Jag nöjer mig med det lilla.

2: Jag har varit väldigt blyg. Men tack vare estet gick det över! Jag har stått på scen. Jag har sjungit inför hela skolan. Jag kan skratta högt i korridorer och gå med rak rygg. Jag kan prata rätt ut i klassrummet. Jag kan hälsa på folk jag inte känner. Jag har ingenting att skämmas över, när allt kommer omkring.

3: Jag är socialdemokrat. Och övertygad sådan. Jag är med i SSU, och rätt aktiv till och med. Jag blir tårögd när jag hör Palmes solidaritets-tal och tycker det är kul att skämta om MUF-are nu och då. Däremot tycker jag att alla har rätt till sin egen politiska åsikt och anser att människor inte ska bedömas grundat på deras politiska åsikter. Sålänge de inte är Sverigedemokrater såklart.

4: Jag är rätt så nojig av mig. "Men tänk om..." är ett av mina mer vanliga uttryck. Jag vill helt enkelt inte hoppas på för mycket förrän i sista sekunden, oavsett om det gäller stora livsöden eller om det verkligen är sant att matan serverar pannkaka, det godaste som finns, till lunch för dagen. Jag ser oftare hinder än möjligheter. Det är väl rätt dåligt kanske, men vadå. Alla har sina dåliga sidor!

5: Jag är väldigt rolig faktiskt. Iallafall tycker jag det. Nu skulle man ju kunna tänka sig att de evigt tomma kommentarsfälten på mina fantastiskt fyndiga inlägg är en pik på att det kanske bara är jag som tycker att de är fyndiga. Men hur det än är, tycker iallafall jag att jag är en jävligt rolig person. End of story.

6: Jag har svårt att se det fina hos mig själv. Och svårt att förstå det bra hos mig själv. Jag gissar att det finns där, eftersom jag har så många fina, bra vänner som faktiskt verkar vilja vara med mig, men jag kan bara inte se det själv. Jag ser dock mina negativa sidor! Det är jag bra på. Minsann!

7: Jag längtar tills jag fyller arton. Bara för att sjutton är en menlös ålder. Man är för stor för allt roligt det innebär att vara barn, och för liten för allt roligt det innebär att vara vuxen. Jag får inte rösta, inte gå på krogen, inte ta körkort, inte skaffa internetbank, inte skriva under mina egna papper och inte bestämma själv. Nu är ju inte mina föräldrar helt omöjliga på den där bestämma-själv-fronten, men ändå. Det skulle vara coolt att kunna säga: "Jag gör si och så", istället för "Får jag göra si och så?". Men om 80 dagar! DÅ!

8: Jag klarar inte av att vara under vatten. Särskilt inte i badhus. Särskilt inte i Strömsunds badhus. Detta efter mina första simlektioner i småskolan, då mina jämnåriga klasskamrater tyckte det var en jättekul idé att hålla mitt huvud under vattnet för att se hur länge det tog innan jag slutade andas. Jag litar inte på idrottslärare heller, då idrottsläraren jag hade då tittade på och avfärdade det hela med att "de bara lekte, det var väl inget". Vem vet, hade det inte varit för honom hade jag kanske kunnat vara elitsimmare vid det här laget! Naaaat.

9: Jag försöker ofta vara mer alternativ än vad jag i slutändan faktiskt är. Jag tror det hör ihop med mitt tonårsuppror från när jag var fjorton, tonade håret mörkt, sminkade ögonen svarta, lyssnade på Kent och hoppades att någon skulle förstå att jag var ledsen där jag vandrade runt i mina svarta cheap monday och slitna converse. Nu kör jag mer på den där indiestil-grejen, eller försöker iallafall. Jag lyckas väl inte till max kanske, men jag känner att det ju faktiskt är rätt coolt att lyssna på indie utan att alla kan se det på fem sekunder. Sen är jag ju faktiskt rätt glad nuförtiden också, och jag tror att det är svårt att vara både glad och alternativ på nåt sätt.

10: Jag är bakterierädd. Därför tvättar jag händerna 50 gånger i timmen, hatar när folk dricker ur samma glas som mig och rör aldrig, aldrig dörrhandtag.

11: Jag är ganska smart. Nu vet jag ju att vi bor i Sverige, där det är förenat med dödsstraff att påstå att man är smart. Men jag är ju det. Jag äger fler böcker än de flesta läst, och har läst säkert tio gånger fler än jag äger, vilket säkert hör ihop med det hela. Jag tycker på fullaste allvar att skolan är kul, för man får ju lära sig saker! Jag älskar att diskutera saker, särskilt när jag vet att jag har rätt, jag är nämligen rätt bra på att argumentera också. Sen vet jag väldigt mycket, min hjärna är fullproppad med onödigt vetande. Fast, förutom i det här inlägget, brukar jag försöka vara ganska ödmjuk med det hela. Jag tror jag lyckas för det mesta, faktiskt. Sen kan det tålas att tillägga att jag bara är bok-smart, inte livserfarenhet-smart.

12: Jag älskar att ha koll på folk. Facebook kan vara det bästa som hänt mig. Skvaller och jag går hand i hand. Dock hatar jag, som alla andra, falska rykten och skitsnack såklart. Men lite skvaller har ingen dött av, är mitt motto!

13: Jag går aldrig upp för trappan i vårt hus. Jag springer! Eller skuttar. Eller vad man säger. Jag vet inte varför.

14: Jag tycker att chips är det godaste som finns. Skulle jag få välja att bara äta en sak resten av livet skulle det vara chips och dipp. Eller hallonlakritsklubbor. Eller rostad bröd med tomat och peppar. Nu vet ni!

15: Jag älskar Hannah Montana. Tro mig, det är en sjukt underskattad tv-serie. Faktiskt.
Ibland är man glad, va.

Okej, så var det med det. Jag utmanar Linn, Kristel, Norah, Rosita och Marcus! (Alla andra bloggar jag följer verkar ju ha blivit utmanade redan.)

Kommentarer
Postat av: Linn

wiho! jag ska göra denna utmaning så fort jag får tummarna (eh) ur röven



;)

2010-07-16 @ 15:46:13
URL: http://linnedinnn.blogg.se/
Postat av: Sanna <:

Jag tycker också att du är rolig och smart, så du är inte ensam om det. <: (Och dessutom är drömmar inte "stora" bara för att de innehåller rikedom och kändisskap)

2010-07-17 @ 10:24:03
URL: http://sannahahlin.blogg.se/
Postat av: Beccis

du kan utmana mig ;) If you dare :P

2010-07-17 @ 20:31:12
URL: http://ministrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0