There's no combination of words I can put on the back of a postcard

Idag har jag varit sådär glad som man bara kan vara av att kombinera en timmes sömn med pollenmedicin. Heja! Vid förmiddagens kubbspelande var jag helt enkelt väldigt överenergisk, men glad iallafall. Att efter lunch sitta på en gräsmatta med fina vänner, spela gitarr och hitta på fyndiga låtar var inte heller helt fel. Att ha repetitioner inför skolavslutningarna i kyrkan var lite mindre trevligt dock. Förmodligen eftersom avslutningarna är så när att de går att ta på, och sen börjar mitt sista sommarlov. Efter det kommer ett långt skolår, utan fina treor i korridorerna. De kommer vara utbytta mot en invasion av 94:or. Inte okej.

Mitt sista sommarlov, ja. Om ett enda år tar jag studenten. Det är helt sjukt. I höst kommer jag om allt går vägen ta körkort. Jag kommer kunna gå på krogen. Jag måste betala räkningar. Jag kan beställa saker i mitt eget namn. Även om jag räknar dagarna till den första oktober, känns det någonstans lite tomt också. Molande sådär. Jag minns ju sommarloven från barndomen, de heliga, fantastiska sommarloven. Kojbyggande, cyklande, upptäcktsfärder, badande, vad hände med det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0