vi satt på gräset som växte i takt med himlen

Igår var det fruktansvärt fint väder i Norrlands inland. Jag och Emmy tog således en spontan tur norröver till metropolen Backe där vi hälsade på Kenny, Pontus, Jenny, Emil, Johnny och Jesper. Jag måste säga att jag trivs väldigt bra där i Ångermanland. Funderar på att flytta till dess fantastiska tätort Backe (som förresten borde döpas om till The Hill. Det vore coolt.). Ett hus där skulle ju vara rätt trevligt, liksom. Ehee.

Iallafall, besöket innehöll naturligtvis den obligatoriska raggar-rundan (flera varv, det skulle gå för fort annars), guidad rundtur över alla sevärdheter ("Här bor min gamla lärare" "Här bor min pappas faster" "Här bor min kusin på båda föräldrarnas sidor" ), ett besök på den lokala restaurangen där en pizza gick på typ 100 kronor, en promenad i skogarna och film, TV-spel och köksbords-prat hos Kenny. Vi åkte bil hem mitt i den norrländska sommarnatten, tittade på utefolk i Ström och hittade även en Marcus. En fin kväll är vad det var!

Idag, såhär på midsommarafton, tyckte vädergudarna att det skulle vara trevligt med lite omväxling. Därav hällregnet som idag har skymt vyn över vägen från mitt fönster. Dock gjorde jag det bästa av situationen och har både hunnit med en fikadejt med Angelica, Therese och Oscar och att fira midsommar med middag och jordgubbar och hela paketet här hemma. Julia och Norah sover nu i rummet bredvid mitt, och världen känns rätt så fin och bra sådär.

Imorgon ska jag för första gången det här sommarlovet vakna utan väckarklocka. Det ni!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Hej!

Haft en bra dag? Kolla gärna min blogg ;)

2010-06-26 @ 16:08:32
Postat av: Sanna!

Man ska inte ställa väckarklocka på sommarlovet! Sov, kvinna!

2010-06-27 @ 15:03:29
URL: http://sannahahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0