Russian roulette is not the same without a gun

Foto: Taylor McCutchan

Jag tänkte att ni säkert vill veta hur en heldag på estet kan se ut. Här är min dag:


- Jag och ett helt gäng till har hackat sönder stora frigolitblock. Och med hacka sönder menar jag HACKA SÖNDER. Hela bildsalen var täckt av frigolit. Hela ES2 och ES3 var täckta av frigolit. (Bilder kommer förmodligen.) När jag kom hem fick jag plocka frigolitbitar ur bh:n. Det var en ny upplevelse.

- Jag, Jenny och Emelie byggde upp ett "fort" av stolar i musiksalen och låg bakom det och "sköt mot fienden". Samtidigt pratade vi om att underklassen mist sin naturliga vördnad för de som ger dem deras dagliga bröd. Engelska gentlemän är underbara.

- Vi hade två brandövningar idag. Tydligen tyckte de att budskapet var tvunget att präntas in ordentligt. Så vi har alltså stått och frusit på parkeringar idag.

- Medan vi tränade repliker kom ett gäng in i salen där vi var. De undrade nog varför vi hade skjortor, västar, korsetter och sammetsjackor på oss. Allt för att leva sig in i rollen!

Slutligen får ni ett utdrag av mina repliker:

"Men som en god engelsman måste ni också rätta munnen efter matsäcken. Vårt adelsmärke är ordning i penningfrågor!"
"Men vad säger ni om männens arbetssång? Rå, och inte ett dugg engelsk!"
"Tänk att våra motståndare är engelsmän, precis som vi! Vart är gamla England påväg?"
"En engelsman håller alltid på formen!"
"En gentleman håller alltid vad han lovat, iallafall om han är engelsman!"


Visst låter jag charmig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0