01: Om mig

Om mig. OM mig. Om MIG. Okej.


Jag är arton år gammal. Jag bor i en liten by i Norrlands inland där jag bott sen jag var fyra, i samma hus där min pappa växte upp. Min familj består av min mamma, pappa, två år yngre syster och vår hamiltonstövare. Jag har väldigt idylliska hemförhållanden faktiskt. Hus, bil, hund, två syskon, två föräldrar, trädkojor, rosa cyklar med stödhjul och hjälp med matteläxan vid köksbordet. Inga spöken i garderoben här inte.

Mitt hus.

Varje morgon åker jag skolbuss genom skogen till min lilla gymnasieskola där jag går tredje året på estetiska programmet, inriktning musik. Det är en liten skola och jag har en liten klass (8 elever) och allmänt ganska mysigt, även om det är budgetneddragningar, minskat elevunderlag och satan och hans bröder. Vår lilla ort är starkt infekterad av "alla-känner-alla-syndromet", vilket innebär att rykten sprids snabbare än klamydia i Big Brother-huset och man har sett varandra växa upp. På gott och ont.

Min skola. Eller en del av den iallafall. Esteternas skola!


Som man kanske kan gissa på mitt val av gymnasieinriktining är jag väldigt musikintresserad. Jag spelar gitarr och sjunger (så originell!) och kan lite självlärda grunder på piano och bas. Dessutom skriver jag från och till egen musik och lyssnar väldigt mycket också såklart. Annat jag ägnar min dyrbara tid åt är att plugga (jag är lite av en plugghäst. INte för att jag någonsin förstått vad hästar har med studerande att göra.), läsa högvis med böcker och skriva olika former av texter. Jag är intresserad av historia, politik och samhällsfrågor och är en allmän kulturnörd.

ihärdigt pluggande, något som tar mycket tid nu.


Äh. Det får duga så! Tillbaks imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0