07: Min dag

Precis som med matinlägget planerade jag att vara jätte-ambitiös med kameran inför det här inlägget. Riktigt så blev det inte. Ni får klara er utan bilder, så drar jag helt enkelt min dag i korta drag. Man kan inte alltid vara på topp, inte ens jag kan det.

Alltså. Min dag har bestått av skola till större delen. Det finns egentligen inte så jättemycket att säga om det. Jag hade lite lektioner (sång, projektarbete och kulturhistoria, för att vara exakt.), jag sov litegranna på en soffa och jag åt vegetarisk kebab. Vegetarisk kebab låter kanske ologiskt, men är helt klart möjligt på min skola, tydligen.

Som vanligt satt jag på skolan nästan tre timmar efter skoldagens slut. Så är det när enda bussen hem går tre timmar efter att man slutat. Jag dödade lite tid. Betedde mig tydligen väldigt konstigt. Misstänker att det beror på kombinationen för lite sömn+på tok för lite kaffe+på tok för mycket huvudvärk.

Till slut kom dock bussen, hallelujah. Hatar fredagsbussarna. Alltid fullt. Alltid högljutt. Usch. Jag kom hem, kollade på Glee (dom har börjat visa Glee från första säsongen varje vardag klockan fyra. Helt underbart! Har kollat varje dag nu i veckan.) Mamma kom hem från Åre där hon varit på planering med jobbet. Hon hade med sig presenter!!!1!1!!11! Jag fick en strut chokladpraliner i min favoritsmak Apelsintryffel från Åre Chokladfabrik och en otroligt mysig friluftströja från Lundhags! Har världens bästa mamma. Sen drack jag, mamma och pappa kaffe och pappa bjöd på årets första lussebullar.

Dom har förresten börjat julpynta överallt! Det bästa med julen är julpyntet, julskyltningen, och alla ljusstakar i fönstren. Idag ställde dom upp julgranar i matsalen och kafeterian på skolan till exempel. Jag blir alldeles lyrisk av sånt.

Resten av kvällen har ägnats åt att läsa och kolla på Idol. Hejja Olle och Linnea! Och druckit glögg har jag. Glögg, julgranar, lussebullar...åh julkänslor. Imorgon är det julskyltning minsann!

Jag har ett så spännande liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0