If I wrote a song like Daniel Treacy, would you then consider wasting time on me?

Innan jag kommer till det här inläggets stora avslöjande kanske det är värt att nämna att vi bor "på landet". Jag sätter "på landet" inom parantes eftersom jag hatar när man påstår att vi bor på landet egentligen. "På landet" är för mig bland en massa åkrar och bondgårdar och kossor. Vi bor i glesbygden. I Norrlands inland dessutom. Vi är inte bönder. Minsann. Hursomhelst är det av viss relevans att vi inte bor i en lägenhet i en stad, utan i ett hus från förra sekelskiftet "på landet" när man kommer till det här inläggets kärna.

Alltså. De senaste dagarna har jag medan jag befunnit mig i vårt badrum tyckt mig höra ett mystiskt krafsande och skrapande under golvet och i väggarna. Redan första gången jag hörde dessa ljud slog en spontan, inte särskilt angenäm tanke mig. Jag väntade dock till ungefär femte dagen på rad med dessa olycksbådande ljud innan jag faktiskt avgjorde att mina misstankar måste stämma och delgav dem till min mor som sa att pappa hört samma sak:


Det bor råttor i vår badrumsskrubb under trappan.
Okej. Råttor var väl att ta i. Snarare möss. Husmöss! Dom är söta egentligen. Mindre söta när de plötsligt kilar över golvet inomhus. Där hör de nämligen inte hemma.  Jag har fortfarande skarpa minnen från skräckupplevelsen under rått-/lämmel-året 2003 då jag vaknade av just detta karaktäristiska skrapande, slog upp ögonen och möttes av en råtta på mitt nattduksbord. Inte häftigt.

Det som följer nu blir alltså en intensiv råttjakt. Fällor ska upp. Gift ska spridas. Inga medel ska skys för att få ohyran ur våra hem. Råttorna (okejdå, mössen. Råttor låter farligare bara) ska dö. DÖ SÄGER JAG. (Den sanna vegetarianen har talat)

Jag återkommer med eventuella uppdateringar.


Kommentarer
Postat av: Ibomamma

Inget gift i mitt hus!!!! Så där så.....:)

2010-11-08 @ 19:48:20
Postat av: emmöööö

måste tillägga någonting du glömde:



DUH DUH DUH DUH DUH DUUUH!

2010-11-08 @ 20:39:50
URL: http://eemmym.blogg.se/
Postat av: Sannannana!

Sanna vegetarian :D Nämen, aah. Mordiska Liss.

2010-11-08 @ 21:10:21
URL: http://sannahahlin.blogg.se/
Postat av: Anna Gliewe

Kanske dags att skaffa en katt?

2010-11-09 @ 16:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0