bästa påskhelgen någonsin ungefär

Först och främst måste jag ju, som den extremt häftiga person jag är, kommentera vädret. Det är påsk. Det är april. Det ligger kvar snödrivor lite här och där. Men i helgen har det temperatur-mässigt fan i mig varit sommar, och hittar ni någon som mår bättre av det än jag gör så gör ni det bra.

Hursomhelst bestämde jag och mina vänner oss för att fira påskafton ordentligt i år. Jag och lillasyster har ju hela huset för oss själva över helgen, så vi hade gott om utrymme. Igår ramlade alltså 10 av de bästa personerna i hela världen in i mitt kök. Vi lagade tacos, letade skatter, målade påskägg, dansade, sjöng, tog promenader, hade ordentliga deeptalks och lyssnade på klassisk musik innan vi somnade i en klunga på mitt vardagsrumsgolv nästan allihopa. Idag åkte vi till Ström, åt på Sibylla och åt sen mjukglass i solen. Det känns som sommarlov nästan!

Min kamera låg framme under kvällen. Jag tog inte ett enda kort, ändå förde jag nyss över 152 stycken bilder och filmer till datorn. Tänkte låta de ligga där i all hemlighet, men litegrann ska ni få se för att få en hint om vilken fin kväll vi hade. Dessutom är ju en blogg utan bilder en tråkig blogg, och jag vill ju inte vara tråkig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0