filosofisk såhär om natten

Idag var det PA-mässa på skolan. Hade med mig kameran för att ta bilder och lägga upp och sånt, men det blev liksom aldrig av i all stress att göra det. Det gick bra hursomhelst! Känner mig faktiskt mer nöjd med mitt projektarbete nu än jag gjorde igår.

Just nu har jag lite problem med att leva i nuet faktiskt. Istället pendlar jag i någon form av kombinerad saknad efter det som varit och längtan efter vad som komma skall. Jag saknar den här tiden för ett år sedan.  Saknar att veta att man har tid kvar. Saknar att bli alldeles fjärils-sprudlande av ett hej. Saknar att längta efter att bli äldre. Jag längtar efter sommaren. Längtar efter att få promenera omkring i solen och se alla de där magiska platserna. Längtar efter att få inse att det finns en annan värld än den jag känner till.

Annars tycker jag att man faktiskt kan hoppa över orden om hur vädret kan förändras och kliva in direkt på delen om hur allt skulle kunna ändras och den där jackan, den där vägen, korpars skri i bakgrunden när allting börjar om igen.


Kommentarer
Postat av: Ibomamma

Inte blir jag så där filosofisk om nätterna...:)

2011-04-20 @ 08:00:14
Postat av: Emmy

hej <3

jag orkade inte läsa din blogg :P men vi kan väl ändå följa varann med bloglovin? ha en jätte fin dag! <33



XOXO Emmy

2011-04-20 @ 16:13:19
URL: http://eemmym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0