När julstämningen tar över.

Som jag nämnde för någon dag sen är jag en stor jul-fantast. Idag är det Luciadagen, vilket i min värld är en dag på den stämningsnivån att den ger julafton allvarlig konkurrens. Förra året på lucia satt jag i en skabbig stuga i Vilhelmina i min ensamhet utan att höra så mycket som ett enda "Natten går tunga fjät". Därför kände jag i år för att kompensera denna avsaknad på luciatåg och har idag sett inte mindre än TRE stycken. Det finaste var det imorse i lärarhusets ljusgård innan det ens hunnit ljusna utanför. Lätt värt att släpa sig upp i ottan och halka på isen hela vägen till campus för det, särskilt när två vänner agerar dels svartklädd Lucia, dels tärna. Jag åt även en lussebulle till frukost med Liv efter det hela. Sen åt jag pepparkakor till lunch. Och mellanmål. Och middag. Välbalanserad diet, minsann.

I övrigt har jag på något vis lyckas dra på mig något slags förstadie till influensa, och har ända sedan jag kom hem från skolan legat och stirrat upp i taket och lyssnat på Musikhjälpen. Min vanliga tur dessutom att jag, när jag för första gången sedan jag började på Umu, tänker tanken "Jag kanske ska stanna hemma från skolan imorgon" har en av väldigt få dagar med obligatorisk närvaro. Livet bara SKRATTAR MIG I ANSIKTET. Tänker spendera resten av kvällen åt att äta ännu fler pepparkakor för att trösta mig själv.

Sandra gav Liv glitter och vi fixade luciastämningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0