edward sharpe and the magnetic zeros.

Ni vet den där låten som alla citerar, och alla älskar och alla har som statusrader och personliga meddelanden och bloggrubriker och allt vad det kan vara? "Home is wherever I'm with you" står det, eller eventuellt "holy moly, me oh my, you're the apple of my eye." Home heter den, och är gjord av det fantastiska bandet Edward Sharpe and the Magnetic Zeros. Himla fin låt, även om den tyvärr är lite på uttjatnings-nivå nu.

Hursomhelst, ni vet det där. Vad är det med den låten, tänker ni nu. Också tänker ni kanske att "vafan, vi har hört om den där låten sen i somras, den är uttjatad och vadå, har du märkt den först nu?". Vet ni när jag hörde den för första gången och började lyssna på låten och bandet? Sommaren 2009. Nu vet ni. Jag var först. FÖRST! Hörde ni det?

Nu skulle jag kunna säga att jag inte bloggar om det här för att verka bättre än er andra, men det skulle vara att ljuga. Jag var först med First Aid Kit, Johnossi, MGMT och Shout Out Louds också, för att nämna några. Jag och Rosita har även diskuterat vår förvåning över att Marina and the Diamonds I am not a robot plötsligt spelades sönder överallt i somras efter den där vidriga tv-reklamen. Den låten hade vi ju lyssnat sönder en sommar tidigare!

Det jag vill säga är väl helt enkelt att jag var först med en himla massa musik, så att jag får lite häftighets-poäng och för att inte folk ska få för sig att jag är en wannabe-indierockmusiknörd. Jag försöker inte ha koll, jag har koll.


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag förstår precis vad du menar! Känner lite samma fenomen jag med ibland.. Men det är bara att smile and wave! :D haha.



Älskade Seth.

2011-02-19 @ 09:53:38
URL: http://julianaas.blogg.se/
Postat av: Norah

SETH! <3 <3 <3



Jag hänger inte med när det gäller musik, men jag lyssnade faktiskt lite på Johnossi för kanske tre-fyra år sedan, och blev chockad över deras storhet nu. Men jag förstår inte hur jag kunde lyssna på dem, eftersom jag inte tycker om dem :)



Ville bara säga det för att ha något att säga :)



Är uttråkad. Over and out. (Who am I?)

2011-02-19 @ 16:03:59
URL: http://norahjulia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha. knappast.

2011-02-24 @ 21:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0