Clash of the Titans

Marcus har länge försökt få mig att se Clash of the Titans, även om jag inte varit så jättepepp på det. Idag var dock äntligen dagen då jag skulle få ännu en dos populärkultur inmatad i huvudet. Både jag och Marcus gillar de grekiska gudahistorierna och antiken väldigt mycket, så egentligen borde väl Clash of the Titans vara en film i min smak, kan ju tyckas. Den handlar nämligen om Zeus (oäkta) son Perseus som ska rädda staden Argos från Hades vrede. Han måste således bege sig till underjorden, hugga av monstret Medusas huvud och döda Kraken. Ungefär.

Clash of the Titans har många saker som talar till dess fördel och som gör att det borde vara en bra film. Enorm budget, häftiga specialeffekter, bra skådespelare...men. Okej. Jag säger det rätt ut bara: Den var inte bra. Det var en himla massa specialeffekter, såg mer ut som en science fiction-film än en historisk skildring. Det var INGEN berättelse. Det var en himla massa dödande. Med andra ord var det en film tillägnad testosteron snarare än tillägnad filmskapandet. En filmupplevelse jag garanterat hade kunnat slippa med andra ord.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken är din favoritfilm? :P

2011-01-08 @ 04:42:44
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Norah

Vad håller killen i? En enorm mussla? Såg skumt ut...

2011-01-09 @ 19:15:41
URL: http://norahjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0