dundermarknan

Sen i torsdags har Strömsund befunnit sig i total eufori. Det finns ingen helg på året som skapar lika mycket rubriker för vår lilla ort som den legendariska Dundermarknan, tre dagar av hemvändare, tre dagar av öltält, tre dagar av polisberedskap, tre dagar av allmänt glesbygdsbeteende.

Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta utan ironisk framtoning, men Dunder 2011 visade sig bli den roligaste helgen sen jag vet inte när. Kanske till och med genom tiderna. Det fantastiska är att jag faktiskt inte kan komma på någonting med helgen som när allt kommer omkring var negativt. Skulle kunna skriva mer i detalj vad jag haft för mig, men det skulle nog ingen orka läsa och jag måste ju dessutom hålla fast vid mystiken också. Vi kan sammanfatta med att det var FUN FUN FUN FUN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0