bussresor med livet som insats

Som många vet åker jag buss till och från skolan varje dag. Förra året fick jag leva med att vår dåvarande busschaufför körde med en genomsnittshastighet på sisådär 180 km/h, men i år är busslinjen omställd, vi har en ny busschaufför och problemen med att åka buss nuförtiden är av en helt annan karaktär. Det sitter inte ens hos bussbolaget längre, utan hos resenärerna. Och med resenärerna menar jag egentligen en specifik resenär.

Någon gång i veckan sisådär utnyttjas nämligen kollektivtrafiken mellan Strömsund och Gäddede av en ytterst besynnerlig herre. Mannen i fråga är väl kanske i 60-årsåldern och lider förmodligen av någon form av schizofrenisk åkomma. Han brukar nämligen sitta och för djupgående diskussioner med sig själv, långa monologer som för det mesta består av ett enda mumlande på orden "ja" och "mahngrsnfj". Detta kombineras med sporadiska ryckningar och lite handklappande för omväxlings skull. Idag satt denne charmige man snett bakom mig och förde ett av sina vanliga samtal med sig själv. Det lät ungefär såhär:

"Nej. Ja. gfndbnvvvd. JAA. Mmmmm. Kanske. Nej. Inte. För att. Inte döda henne. Vill men kan inte. Polisen tar mig. Vill kan inte. Inte göra så. Nej. Ja. Ja JAAA VILL. MNGOEDSJUGOSDF"

Vissa dagar känns det ganska skönt att bara ha sisådär femton minuters resväg med bussen, så att säga. Lite obehagligt är det ju faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Det här är nog det roligaste och intressantaste du har skrivit på din blogg faktiskt xD!!! Tummen upp!

2011-03-16 @ 16:43:46
Postat av: angelica

D: nästa dag i aftonbladet- kvinna mystiskt död i strömsunds kommun.

2011-03-16 @ 16:54:40
Postat av: linn

haha! det är hasse! jag har alltid varit rädd för honom ända sen jag var liten, och kommer nog alltid att vara, trots att han är väldigt säll egentligen. han ger ett fint rykte åt Gäddede känns det som... :b

2011-03-18 @ 21:15:53
URL: http://linnjonasson.blogg.se/
Postat av: linn

sv: det är inte alltid lätt att veta, fast jag tyckte bara att det var kul att någon märkt av han, haha! Nej precis, och om det nu skulle finnas något ont i honom så skulle han aldrig få till att göra någon illa.. Men läskig är han, ond eller inte! Haha!



Åh, det kommer passa dig skitbra tror jag. Den modellen är så himla fin!

2011-03-19 @ 08:15:40
URL: http://linnjonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0