love, it will not betray you, dismay or enslave you, it will set you free

Idag har jag varit i Östersund. Mer om det vid ett senare tillfälle. Kan säga så pass mycket som att jag införskaffat bland annat förnödenheter inför lördagens dansgala här i Ström. Här uppe i Norrlands inland är det här med att gå på dans ett bra mycket mer utbrett och folkkärt nöje än det mesta. Styrdans alltså. Inte klubbdansande och disco och sånt, bevare mig väl. Nä, bugg ska det vara. Arvingarna och sånt. Dansband, helt enkelt.

Här i Ström finns det tre evenemang som man som tvättäkta Strömsundare inte får missa! Eller, man borde iallafall försöka släpa sig iväg på ett av dem. De är:

1: Dundermarknaden. Att inte gå på dunder är som att inte fira jul här. Har dock alltid funnit en viss ironi i att Strömsunds största fyllefest anordnas av den lokala idrottsföreningen i och för sig.
2: Hämvändarkvällen på juldagen. Inte för att det är särskilt roligt eller så, utan bara för att alla är ute då.
3: Dansgalan. Som sagt den till helgen stundande högtiden.

Ska man göra en dokumentär om Strömsund av någon anledning rekommenderar jag starkt att bege sig till dunderhallen lördagkväll. Dock kan det vara bra att vara inställd på en hel del, så att säga. Strömsund i ett nötskal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0