mors lilla Olle

Häromdagen stod det i ÖP om 12-åriga Olle som åkte slalom i skogen och lyckades bli neddragen i ett björnide av en björn. Han blev biten, men klarade sig trots allt. Naturligtvis är detta en extremt skrämmande händelse, och typ en på miljonen. Det är nästan ofattbart när man tänker sig några tolvåriga, vettskrämda killar som försöker rädda sin kompis från att bli uppäten av en björn. Sånt händer inte, helt enkelt. Jag hoppas alltså att Olle mår bra och att det inte dröjer länge innan han kan bege sig ut på skidorna igen (dock kanske undvika platsen i fråga).

Dock är det en aspekt av den här historien jag tycker är fruktansvärt rolig. Förlåt gud. Förlåt Olle. Men är det bara jag som inser den fantastiska ironin i att just en pojke som hette Olle blev attackerad av en björn?! Det är ju precis som i barnsången! Verkar som om Olles mamma hade rätt i att björnar är farliga ändå.

uppdatering: skrev om det här på twitter, vilket fick följden av många retweets minsann. Så rolig är jag. Vill bara påminna er om vart ni läste det här först! Hehe.

Kommentarer
Postat av: ellen

HAHAHAHA! äeeeh, seriöst! roligaste :')

2011-03-27 @ 17:53:26
URL: http://ellenhedberg.blogg.se/
Postat av: emmy

HAHAHAH LISS! jag skrattar i princip aldrig när jag läser bloggar (om det inte är mannen som signerade dina bröst) men nu.. HAHA! så fantastiskt.



måste bara tillägga att det inte är synd om olle. han åkte in i björnidet och chockväckte den där stackars björnen. inte konstigt att den bet! att han åkte in i det där idet det resulterade ju dessutom i att den där björnen sprang långt utav helvete iväg och lämnade sina BJÖRNBEBISAR!! dom ligger där nu helt utan mamma. och inte nog med att den där chockade björnen springer runt, helt nyvaken och livrädd så har den nu LIVSFARLIGA jägare efter sig, och allt det här för att jävla olle inte kunde hålla sig i skidbacken?!



nä. är det någon som ska skjutas så är det väl olle?

2011-03-27 @ 18:17:21
URL: http://eemmym.blogg.se/
Postat av: moa

ahahah!

2011-03-27 @ 19:22:05
URL: http://moathemoses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0