en låt som typ beskriver mig

Jag har haft extremt svårt med det här att hitta en låt som beskriver mig. Själva uttrycket är ju ganska luddigt bara det, men att sen faktiskt hitta den där låten visade sig vara ännu mer komplicerat, och är egentligen anledningen till att den här listan stannat upp. Detta fick en lösning när jag och min kompis Pontus diskuterade människors theme songs, och han sa att den här låten "lät som jag". Jag vet inte om den gör det, men han har nog tänkt till. Dessutom finns det en till version av den, som låter som mitt alter ego Lisskan- det vill säga hon jag förvandlas till när jag är trött eller har fått i mig för lite koffein. Väldigt passande.

Kommentarer
Postat av: Norah

Det där var en jättefin låt! Men otroligt tråkig, och lilla du, så där tråkig är inte du.



Du är mer som... Yellow Submarine/Everybody (Backstreet Boys)/Uptown Girl/(Tjejen i) Hollywood Hills.



Sorry Pontus, men så är det. (Tvivlar dock på att han läser detta...)



2011-05-08 @ 14:12:42
URL: http://norahjulia.blogg.se/
Postat av: Pontus

Jag förstår din tanke Norah. Men när jag tänker på folks theme-songs blir det sällan en häftig låt med text. Jag tänker på en låt som skulle passa som bakgrundsmusik när en person får en "highlight" och säger/gör något speciellt fint, smart, vettigt eller berörande som handlar om just den personen.



Den där låten kan ses som "tråkig" och enformig. Men det passar bäst så i sammanhanget jag tänker mig.

2011-05-23 @ 15:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0