saker människor tenderar att göra som jag tenderar att störa mig på

Innan ni läser vidare vill jag bara säga att ingen ska ta något personligt eller tro att jag riktar något till dem osv osv. De människor jag faktiskt skulle kunna ägna ett helt irritationsinlägg på är nämligen inte värda denna energi. Tänkte bara lista en liten del av alla sånadär småsaker som jag inte klarar av. För skojs skull. No hard feelings. Okej?

1: Människor som syftar till sig själv som "man". Det vill säga när andra inte säger "Jag är glad idag" utan "Man är ju glad idag" eller "Jag fryser" säger "Man fryser". Till dessa vill jag säga: Denna grammatiska form används när man vill syfta på något som allmänheten tycker. Bara för att du är glad eller fryser betyder inte det att alla gör det. OKEJ?

2: Folk som inte fattar pikar. Säger man "nää alltså njaaaeee...." SÅ BETYDER DET INTE "Ja, jättegärna", och slutar man svara på sms/msn hjälper det inte att skriva "hallå?" 70 gånger för då har man antagligen en anledning till att inte svara?!!??!?!

3: Gäng av människor som står i en stor klunga på ställen där folk försöker gå förbi. Ord överflödiga.


Kommentarer
Postat av: Norah

True, True.

2011-05-12 @ 19:57:50
URL: http://norahjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0