spotify

Det har varit ett himla tjat om Spotify de senaste dagarna, efter att de valt att begränsa sin tjänst. Visst tycker jag att det är synd att jag inte längre kan lyssna på spotify mer än tio timmar i månaden, särskilt med tanke på att jag redan igår hade förbrukat mina tio timmar då jag lyssnar på spotify sisådär 5-6 timmar om dagen, men jag blir så fruktansvärt trött på att alla klagar?!

Ska förklara vad jag menar. Jag är så trött på att folk tar för givet att musik är gratis. Musik är inte en gratisvara, så enkelt är det, och jag önskar att folk kunde börja inse det. Det kostar numera 49 kronor i månaden att lyssna på all spotifys musik obegränsat utan reklam. 49 kronor, fattar ni hur sjukt billigt det är?! Seriöst, jag minns tiden när man köpte skivor. Sluta klaga och antingen nöj er med 10 timmar, betala in eller låt bli att lyssna. Jag vet att jag nämnt förut att jag i stort sett inte laddar ner musik, och det är samma sak där tycker jag. Det kostar pengar att göra musik, okej? Det är som vilken vara eller tjänst som helst. Lyssna=betala för sig.

Det enda problem jag har med spotify nu är att jag inte kan betala in de där 49 kronorna med min internetbank. Och dom ba "för er som inte kan betala på kredit har vi en jättesmart lösning, du kan köpa det via din lokala 7-Eleven eller Pressbyrån!". Okej. Synd bara att min lokala 7-Eleven eller Pressbyrån ligger 10 mil härifrån, liksom............

det här är tydligen vad som spelats mest flitigt på min spotify senaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0