having an argument with myself down Elisabeth Street

Jag skulle kunna fortsätta hävda att livet fortsätter som vanligt, men det skulle ju vara att ljuga. Och efter att ha spenderat ett dygn med att läsa Sokrates Försvarstal (endast med avbrott för mat och kaffe hos nya vänner) känns det här med att ljuga som något man helt enkelt inte gör. Jag har ju förresten aldrig trott särskilt mycket på de som påstår att det är okej med lite vita lögner ibland heller.

Varför fortsätter då inte livet som vanligt undrar ni kanske? Och varför i all världen läser jag Sokrates Försvarstal på min lediga tid? Jo, såhär är det. Efter att ha haft ett möte med en himla bra studievägledare på Umeå Universitet insåg jag att sjukgymnastprogrammet inte riktigt var min grej när allt kom omkring. Missförstå mig rätt, de 2 veckor jag ägnade åt anatomistudier var himla bra och intressanta, och jag skulle lätt rekommendera de flesta att söka till SG-programmet i Umeå, men jag kan helt enkelt inte rekommendera mig själv att göra det då det verkligen inte passar mig. Jag snikade hursomhelst in mig i efterhand på humanistiska samhällsprogrammet, där jag nu ska läsa idéhistoria i ett år och sen en massa annat liknande. Därav isärplockandet av Platons texter till sent om nätterna.

Jag är rätt stolt över att jag lyckades rannsaka mig själv så till den grad att jag insåg att jag hamnat fel faktiskt. Att "ge upp" har aldrig varit något jag är bra på att göra, även om jag kanske skulle ha behövt det lite nu och då. Jag trivs SJUKT bra med kursen jag läser nu, det är verkligen så himla roligt. Allt det jag önskar att jag hade fått lära mig på gymnasiet får jag lära mig nu istället liksom.

Så, för att sammanfatta: Livet fortsätter inte som vanligt. Ingenting är som vanligt, för "som vanligt" skulle innebära att det finns fler aspekter av mitt liv som är dåliga än bra, och så är faktiskt inte fallet just nu. Och om då livet inte fortsätter som vanligt så är det en bra sak.

Här sitter jag och tar en paus i pluggandet på universitetsbiblioteket as we're speaking. Tror jag ska gå och unna mig själv lite kaffe och kaka nu faktiskt. Ja. Jo.

Kommentarer
Postat av: Anita

Starkt gjort. Och jag är lite avundsjuk på dej som får ägna dej åt Sokrates försvarstal :)

2011-09-23 @ 15:31:55
Postat av: Norah

Proud of you!



Och jag saknar dig!



Puess!

2011-09-24 @ 12:59:20
URL: http://norahjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0