terminsslutet.

På Universitetsbiblioteket (i folkmun: "UB") finns inte en enda ledig sittplats om man dyker upp efter klockan 9 på morgonen och campus är smockat med studenter. Studenter som köper ännu en kaffe på Café Lindell. Studenter som släpar på kilovis med böcker i Systembolaget-kassar. Studenter som desperat försöker dölja de mörka ringarna under ögonen med tjocka lager foundation. Studenter som sitter i klungor med sina macbooks i knäna och frenetiskt smattrar på tangentborden. Det är tentavecka på Umeå Universitet.

Även undertecknad har just nu anammat zombie-stilen, mitt uppe i min hemtenta som jag är. Stressen är ett oundvikligt faktum. Hade det inte varit för att jag lever i ett kärleksfullt hem där jag får mat på bordet, kaffe serverat och peppande ord om dagarna vet jag inte vad jag hade gjort. På fredag är det sista inlämningsdagen på hemtentan (och ungefär jättemycket andra uppgifter), och vips har jag läst klart min första universitets-kurs. Detta ska jag fira med att dricka öl och att läsa en bok som inte är kurslitteratur. Efter helgens vila börjar på en gång nästa kurs och hela proceduren börjar om igen. Livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0